De voordelen van een ‘werken-bij’ pagina

De voordelen van een ‘werken-bij’ pagina

Voordat mensen besluiten om te reageren op een vacature, willen ze meer weten over je organisatie. Waar staat het bedrijf voor, welke sfeer heerst er en welke mensen werken er? Alles om te achterhalen of ze zich thuis gaan voelen bij die organisatie.

Een ‘werken-bij’ pagina (of website) is een aanvulling op het klantgeoriënteerde deel van je website en biedt je de gelegenheid om je volledig te presenteren aan werkzoekenden: kernwaarden, missie, werknemers aan het woord en bedrijfscultuur. Het is dus meer dan alleen een opsomming van de vacatures.

De voordelen op een rijtje:

  • Meer zichtbaarheid
  • Sterke propositie vanuit de kern
  • Meer gerichte sollicitatie binnen de juiste doelgroep
  • Hogere kwaliteit van de reacties
  • Verbinden van Mens en Merk leidt tot een beter imago
  • Minder kosten voor andere wervingskanalen

Wat moet een ‘werken-bij’ pagina bevatten?

Schep een eerlijk, waarheidsgetrouw beeld van de dagelijkse praktijk en betrek werknemers bij de totstandkoming van je merkpropositie. Laat hen je ambassadeur zijn.

  • Wat maakt jouw bedrijf zo interessant?
  • Wat waarderen collega’s het meest aan deze werkplek?
  • Welke ontwikkelingsmogelijkheden zijn er?
  • Wat onderscheidt jullie van andere organisaties?

Een krachtig werkgeversmerk vanuit de kern trekt aandacht van de juiste kandidaten en leidt tot kwalitatief betere sollicitaties. Concentreer je op de intrinsieke factoren om de binding tussen mens en organisatie te versterken.

Maak het visueel!

Breng de werkomgeving, werknemers en het bedrijf in beeld en laat zien wat jouw bedrijf zo uniek maakt. Maak een korte video om kandidaten een indruk geven van de sfeer, werknemers en werkomgeving. Laat medewerkers vertellen waarom deze werkplek zo leuk is of laat de directeur iets vertellen over zijn passie. Zo wordt je een magneet voor de juiste mensen!

Trek de juiste mensen aan

We verkennen graag de mogelijkheden van een ‘werken-bij’ pagina voor jouw organisatie en helpen je graag met het raken van de juiste snaar in tekst, beeld en videocontent. Ook geven we je graag advies over het opstellen van je vacatures, zodat de kans dat je de juiste mensen aantrekt wordt vergroot.

Wil jij de ‘werken-bij’ pagina voor jouw bedrijf opzetten of verbeteren? Laat het ons weten via pieter@radicalroots.nl