Als de koffieautomaat oren zou hebben…

Als de koffieautomaat oren zou hebben…

Zojuist had ik het met Talitha over het gemis van koffieautomaat-momentjes in deze tijd. De momenten van oprechte interesse in elkaar als mens, ontstonden vooral daar. Er vond nog even een nabeschouwing plaats van de lokale voetbalwedstrijd, het op kamers gaan van kinderen kreeg een plek en datingperikelen […]

Read More

De achilleshiel van remote werken

In een tijd waarin remote werken de nieuwe normaal is geworden, leggen wij regelmatig ons oor te luister bij anderen die – net als wij – ook aan de keukentafel aan het werk zijn. Het schept een band, maar maakt ook zichtbaar waar de achilleshiel van werken op […]

Read More

Lol werkt aanstekelijk

Wat zijn het bizarre weken met ijspret en sneeuw in het ene weekend en warm lenteweer in de week erna. We lijken wel koeien die voor het eerst weer de wei in mogen, lekker buiten spelen. Volgens mij hebben we deze positiviteit met z’n allen echt even nodig. […]

Read More

Volg jouw Yellow Brick Road

In je agenda lees je dat je vandaag minstens tien acquisitietelefoontjes moet plegen, anders kom je niet aan je doelstelling. Soms zit je in de flow en tik je die belletjes zo weg en soms zie je er als een berg tegenop en krijg je er bijna buikpijn […]

Read More

Verbinding is essentieel voor groei

Spiritualiteit is in het bedrijfsleven geen woord dat altijd even goed valt. Er bestaat veel verwarring over. Het wordt vaak op één lijn gesteld met religie of zweverigheid, maar het gesprek erover blijft uit. Voor ons is spiritualiteit het meest concrete dat er bestaat. Het betekent dat alles […]

Read More

De voordelen van een ‘werken-bij’ pagina

Voordat mensen besluiten om te reageren op een vacature, willen ze meer weten over je organisatie. Waar staat het bedrijf voor, welke sfeer heerst er en welke mensen werken er? Alles om te achterhalen of ze zich thuis gaan voelen bij die organisatie. Een ‘werken-bij’ pagina (of website) […]

Read More

Afwijzen sollicitant is gratis PR

Het afwijzen van een sollicitant doet altijd een beetje pijn. Iemand heeft veel tijd gestoken in het updaten van zijn of haar cv en het schrijven van een motivatiebrief en dan mag je mededelen dat hij of zij niet bij de gelukkigen hoort. Nog schrijnender is dat we […]

Read More

Ben jij klaar voor authentieke marketing?

Ben jij klaar voor authentieke marketing? Voor marketing die raakt en toekomstbestendig is? We komen best vaak mensen tegen die marketing zien als iets dat je erbij doet. Een slimme truc met mooie tools die op korte termijn wellicht tot resultaat leiden, maar die uiteindelijk de plank misslaan, […]

Read More

Brandje blussen of bewust werven?

In het geval van een vacature laten we ons maar al te vaak leiden door de waan van de dag. Een medewerker zegt zijn baan op en meteen schiet iedereen in de actie. De oude vacaturetekst wordt uit het archief getoverd en in alle haast breed uitgezet, met als […]

Read More

Zo voelt iemand zich welkom en waardevol

Gefeliciteerd! Je hebt een nieuwe medewerker gevonden, wat al best een opgave is in de huidige arbeidsmarkt. Nu is het zaak om deze persoon zo snel mogelijk te transformeren in een gemotiveerde en betrokken collega. Met een onboardingsprogramma zorg je ervoor dat iemand zich welkom én waardevol voelt. […]

Read More